[O1] zablokowane koła ROZWIĄZANIE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MARKOW
    Classic
    • 2008
    • 34

    [O1] zablokowane koła ROZWIĄZANIE

    To jest joke prawda :?:
  • b-bar01
    Elegance
    • 2007
    • 985
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    [O1] zablokowane koła ROZWIĄZANIE

    zostały wymienione szczęki i bębny, ręczny jest zwolniony na regulacji w tunelu, po naciśnieciu i puszczeniu pedału hamulca blokuja się koła.
    wszystko jest zmontowane, tak jak było. po założeniu starych szczęk problem nie występuje.
    sprawdziłem szczęki dwóch różnych producentów, zawsze to samo.
    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

    Komentarz

    • b707
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1272

      #3
      Napewno wszystko dobrze złożone? Umnie sie blokowały jak źle wsadziliśmy ten bolec samoregulacza:P
      Sprezynie wymienione i wszystko oczyszczone?
      pzdr
      Adam

      Komentarz

      • b-bar01
        Elegance
        • 2007
        • 985
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Zamieszczone przez b707
        Sprezynie wymienione i wszystko oczyszczone?
        tak
        Zamieszczone przez b707
        Umnie sie blokowały jak źle wsadziliśmy ten bolec samoregulacza
        na tym klinie jest taki występ, u mnie jest gładkim do szczęki a wystepem na zewnątrz.
        *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #5
          a po zalozeniu bebna dales rade obrocic kolem ?
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          • b-bar01
            Elegance
            • 2007
            • 985
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Zamieszczone przez rss
            po zalozeniu bebna dales rade obrocic kolem ?
            po założeniu lekko chodzi bęben, jak nacisnę pedał hamulca to hamuje i nie odpuszcza do końca.

            [ Dodano: Wto 08 Cze, 10 16:00 ]
            Zamieszczone przez b707
            Sprezynie wymienione
            no właśnie....... wymienione....... układ wyglada tak: są dwie sprężyny na rozpieraczu, jedna trzyma lewą szczękę z rozpieraczem, druga prawą, układ powinien być niezależny, tzn cylinderek powinien rozpierać obie sprężyny jednocześnie i powinien powstawać luz z obu stron taki sam, z jednej strony klin powinien likwidować ten luz, luz z drugiej strony powinien powodować cofnięcie szczęk i luz między nimi a bębnem........ to taka moja teoria, wynika z tego że u mnie cylinderek rozpiera tylko tą połowę z klinem i klin blokuje szczęki na amen............ czyli któraś ze sprężyn jest zła ( za silna/krótka lub przeciwnie )
            sprężyny dostałem w torbie foliowej zaspawane jako komplet naprawczy, byc może są źle zrobione, bo kołki mocujące szczęki do tarczy kotwicznej okazały się za długie i tależyki obcierały o bęben.
            dodam tylko że tłoczki cylinderka chodzą luźno w obie strony, bez zacięć.

            :evil: Q***wa walczę z tym od kilku dni, mam już taką wprawę z rozbieraniem bębnów że mogę się nająć w pitstopie :szeroki_usmiech czas na rozebranie wszystkiego z dwóch stron, od zdjęcia kołpaków do ich założenia to 25 min. :evil:
            *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

            Komentarz

            • Krzycho-63
              Rider
              • 2007
              • 628
              • Superb II (3T4)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Czy nie wymieniałeś kiedyś włącznika świateł stop?Wyjmij go na chwilę i sprawdź czy również blokują się koła.
              Skoda Superb II Ambition
              2.0 TDI CR 170 KM

              https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

              Komentarz

              • b-bar01
                Elegance
                • 2007
                • 985
                • Octavia I (1U2)
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                Zamieszczone przez Krzycho-63
                Czy nie wymieniałeś kiedyś włącznika świateł stop?
                czujnik poprawiałem niedawno bo wypadł z mocowania ale blokowanie występowało już wczesniej.
                *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                Komentarz

                • b707
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1272

                  #9
                  Strzel fote jak to wyglada u Ciebie może kwestia prowadzenia sprężyn?
                  Ja spreżyny kupowałem w IC... również w woreczku foliowym jako zestaw naprawczy:P
                  Adam

                  Komentarz

                  • b-bar01
                    Elegance
                    • 2007
                    • 985
                    • Octavia I (1U2)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez b707
                    może kwestia prowadzenia sprężyn?
                    foty robiłem przed rozebraniem i założone jest tak jak było, wspomagałem się rysunkami i opisem z książki "sam naprawiam".
                    teraz wyglada to tak...
                    prawe koło>nowe bebny, nowe szczęki, nowe sprężyny> po nacisnieciu hamulca obraca się z lekkim szuraniem.
                    lewe koło>nowe bębny, nowe szczęki, nowe sprężyny> po nacisnieciu hamulca b. cięzko się obraca > po założeniu starych szczęk i nacisnieciu hamulca obarca się z szuraniem.
                    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                    Komentarz

                    • robekcool
                      RS
                      • 2009
                      • 2041
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      niektóre zamienniki mają to do siebie, że trzeba je luźno ustawić na początku- inaczej spalisz okładziny. nie zapowietrzył ci się przypadkiem cylinderek?
                      www.k-mot.pl
                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                      Autoholowanie.
                      Robert Kulma

                      Komentarz

                      • b-bar01
                        Elegance
                        • 2007
                        • 985
                        • Octavia I (1U2)
                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez robekcool
                        nie zapowietrzył ci się przypadkiem cylinderek?
                        dla pewności odpowietrzałem wszystko po montażu.
                        Zamieszczone przez robekcool
                        trzeba je luźno ustawić na początku
                        co to znaczy luźno ??
                        po założeniu beben obraca się bez problemów, nic nie obciera, dopiero po nacisnieciu hamulca jest b.ciężko.
                        *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                        Komentarz

                        • robekcool
                          RS
                          • 2009
                          • 2041
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          luźno- zrób wysoki ręczny na klinie (na 5-6 ząb),
                          dziwna sytuacja,
                          www.k-mot.pl
                          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                          Autoholowanie.
                          Robert Kulma

                          Komentarz

                          • b-bar01
                            Elegance
                            • 2007
                            • 985
                            • Octavia I (1U2)
                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            robekcool,
                            wiem że sprawa jest dziwna, dlatego napisałem wczesniej o spręzynach i ich działaniu w mojej teorii
                            ręczny mam luźny, łapie na sztywno dopiero na ok. 18 ząbku.
                            *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                            Komentarz

                            • robekcool
                              RS
                              • 2009
                              • 2041
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              b-bar01, sprawdzałeś czy przód nie trzyma?
                              www.k-mot.pl
                              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                              Autoholowanie.
                              Robert Kulma

                              Komentarz

                              • b-bar01
                                Elegance
                                • 2007
                                • 985
                                • Octavia I (1U2)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                rozwiązanie:
                                jak wcześniej pisałem, winne okazały się nowe sprężynki, które nieco różnią się od oryginalnych. Różnice na fotkach. Generalnie, nowe sprężynki powodowały rozpieranie tylko na tej szczęce , gdzie jest samoregulator.

                                przy okazji wymieniłem tarcze i klocki z przodu, bo trzęsło przy hamowaniu.
                                był kpl. Lockheed jest Bosch.

                                DO ADMINA
                                Nie mogę załączyć fotek, komunikat "przekroczony limit załączników na tym forum
                                "
                                :shock:
                                *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                Komentarz

                                Pracuję...